Sista praktikveckan är sluuut

I fredags var det ju sista dagen på praktiken, och det var lite sorgligt att säga hejdå till alla. Innan jag gick hem gjorde jag en tårta till mamma, som fyllde år här om dagen. Jag hade velat göra deras jultårta med mögelost i (den är skitgod, smakar pepparkaka), men det fanns ingen ost-mousse kvar, så jag tog lite vad jag kände för. Det blev en apelsin-choklad-tårta med sockerkaks- och marängbottnar. Självklart glömde jag ta foto på den innan vi började äta, så ni får bara se den trasiga.








Imorgon är det skola som gäller, och det ska faktiskt bli rätt skönt att komma tillbaka till det.

Kommentarer
Postat av: Alexandra - kärlek på tallrik

Den trasiga är jättefin, så jag kan föreställa mig att den hela var ännu bättre ;) Den där jultårtan med mögelost lät riktigt spännande också! Hoppas advent var trevlig :)

2011-11-28 @ 00:12:36
URL: http://karlekpatallrik.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0