Praktikplats och mott

Igår började min första praktikperiod. Vi ska vara ute i sex veckor nu, och sex veckor till våren. Mer än halva klassen blev kvar i Stockholm för att göra praktik där, men jag åkte hem till Malmö och Café Mäster Hans.

Nya rutiner att vänja sig vid. Jag slipper pendlingen och kan cykla till jobbet. Men jag börjar klockan fyra på morgonen, så det blir rätt tuffa dagar ändå. Men väljer man det här yrket får man väl skylla sig själv.

Det känns i alla fall roligt att få jobba, och de här sex veckorna kommer nog gå fort som attan.





Nu ska jag gå och rensa ur våra skåp här hemma. Jag hittade nämligen insekter i mannagrynen igår...

Kommentarer
Postat av: Alexandra - kärlek på tallrik

Ugh - fyra på morgonen? Ja, nu vet jag varför det här inte var yrket jag valde ;) Men jag antar att det vägs upp av det du får göra under morgonen ;)

2011-10-19 @ 22:05:59
URL: http://karlekpatallrik.wordpress.com
Postat av: Christina Sundkvist

Hej, vad kul at du läste min blogg då :D Visst kollade vi in hattarna, de var jättefina! Christina

2011-10-20 @ 20:25:58
URL: http://rosenalvor.blogspot.com
Postat av: Sandra

Hej! Tack för finaldagen i söndags! Nu har jag börjat hämta mig lite! ;) Vad kul att du gör praktik här i Malmö! Jag får helt enkelt gå och fika på Mäster Hans någon dag. Bor i krokarna!!! Påmindes precis om att jag var på jobbintervju där för ca 10 år sen! En jättekonstig intervju som jag fortfarande skrattar lite åt! Hoppas du trivs!!! kram Sandra

2011-10-22 @ 21:29:14
URL: http://sandraskok.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0