Bagerimässan i Kista

Jag har haft väldigt roligt i Stockholm. I torsdags morse, klockan fem, åkte vi.


Först var det ganska många timmars bussresa, med världens trevligaste busschaufför, och en himla massa baguetter, till frukost och lunch.


Hela klassen utanför mässan.






I Callebauts monter hade de chokladmousse och kaka. Och så fick jag förklarat för mig hur man tempererar nougat.



Väldigt mycket maskiner var det. På rundvandringen med guide pratade någon från Panea, om just alla olika maskiner. Rätt bra att börja fundera på vad man kommer vilja ha i framtiden, och få ett hum om vilka enorma summor det kommer kosta.



Fina förkläden hos Arla.





Ja, det var mycket fina saker, och roligt att ha varit där. Vi såg förberedelserna inför EM unga bagare, och bidragen till en Skådebrödstävling. Mycket trevligt var det, fast man hade verkligen inte behövt fem timmar, för mässan var ganska liten.


Efter att ha ätit tre baguetter och en jävla massa smakprover inne på mässan, var det dags för middag på Heron City. Sedan satt vi på hotellrummet och hade jättemysigt hela kvällen, dansade i sängar och sånt där, som man brukar.
På morgonen åkte vi hemåt igen, och igår kväll var jag tillbaks i Malmö, ganska trött, men nöjd.

Kommentarer
Postat av: Alexandra - kärlek på tallrik

Åh, önskar jag varit där, det låter ju jättekul! Vilka härliga bilder <3

2011-09-17 @ 13:52:17
URL: http://daedalsmat.sajto.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0