Blåsa karamell - andra försöket

Idag fick vi ihop lite akvarieskulpturer av karamell. Jag gjorde delfiner, och inte så mycket mer. Vissa hann få ihop hela akvarium av fiskar och koraller, sjögräs och sand.



Jag är uppenbarligen skitglad när jag drar karamell. Hur kan jag vara det?! Den är minst tusen grader varm... Mina händer är INTE glada.



Fiskfenor hos Emil.



Början till delfin



Didrik klämmer på sin fisk.



Alla blev ganska olika ändå, trots att vi hade samma tema, material och tekniker.



Mina delfiner. Vad är det med mig och blå färger nu för tiden? Kom igen, bara släpp det...





Emelies. En massa häftiga saker. Man använder olika tekniker för att göra koraller och såna havsgrejer, men allt är gjort av socker.



Josefs sjukt söta firre.



Moas.



Och Jessicas. Bläckfisk med glasögon <3


Så nu är vi färdiga med sockerkursen. Det lär dröja ett tag, men jag längtar till nästa gång jag får dra och blåsa karamell. Det var jätteroligt. Jag hoppas att jag får anställning som karamellblåsare efter skolan!
Nu ska jag smörja in mina händer och sova. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Minna Nilsson

ÅÅÅÅÅÅÅÅHHHH Jag vill också kunna! :P Herregud, jag kommer typ gå livsmedelsutbildningar i all evighet för att jag vill kunna allt. 2030 kanske jag faktiskt kan börja jobba med mat xD

2012-01-26 @ 01:21:52
URL: http://365recept.synvinklar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0