Hej, jag är bagare!

Äntligen har jag ett ashäftigt svar när någon frågar vem jag är, vad jag gör. Jag kan svara lite nonchalant att "Nä assåe, jag jobbar som bagare och konditor...".
Okej, det blir nog snarare ett uppspelt och fnittrigt "Alltså jag är baaagare!", samtidigt som jag studsar lite upp och ner och viftar med händerna. Det tar ju bort coolheten lite när jag tänker efter. Nåja, särskilt cool har jag ändå aldrig varit.

Jag har i alla fall börjat sommarjobba, i Ystad på Söderberg & Sara. Jag hade min andra praktikperiod där, och har längtat tillbaka sedan dess.
 
 
It´s good to be back... (Ni vet som Senator Trueba i Andarnas hus säger genom sammanbitna käkar, när han stapplar in i det stora huset med sin käpp. Jag föreställer mig att jag är honom, när jag stapplar in i bageriet)

Kommentarer
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Det måste vara en underbar känsla! Det är riktigt coolt :)

2012-07-13 @ 16:50:42
URL: http://bakasockerfritt.blogg.se/
Postat av: Emelie

TÄNK, vad mycket du varit med om!
Och nu är du klar..

KLAR.. Det är ju helt otroligt! Grattis! (Och ja, jag har ju följt dig ändå från början, sedan din gamla blogg. Du har gått mil).

2012-07-14 @ 20:13:35
URL: http://sockerskrin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0