Bröd


Fortfarande lite för sjuk för att orka vara effektiv, men jag var i alla fall i skolan. Fredag är fortfarande den dagen i veckan när vi får göra vad vi vill, och jag kände att jag borde ge mig på bröden. Det är lite läskigt tycker jag, med bröd. De gör lite som de vill och jag har inte så mycket erfarenhet av att tygla dem.
Just så kändes det idag också, när franskbröddegen jäste ifrån mig. Jag tror jag får köra en ny nästa fredag, och jag har redan skrivit en lista på vad jag ska göra annorlunda.
Jag fick i alla fall ihop några snygga flätor. De blev platta och tråkiga, men uppifrån var de fina, och själva flätningen gick ju bra.




En bra sak är ju då praktiken... Det är bara nästa vecka kvar i skolan, sen är det dags för nästa praktikperiod. I höstas var jag ju på Mäster Hans, men nu blir det andra bullar (alltså jag är ju bara för lustig!) 

Den här gången känns det riktigt bra. Jag ska vara på Söderberg & Sara, ett stenugnsbageri i Ystad, så det lär bli mycket bröd. Jag ska bli grymmast på det helt enkelt!
Det är sex veckors praktik, igen, och nu är jag taggad som satan.


Kommentarer
Postat av: Per / Söderberg&Sara

Det kommer bli bra, det här med bröd! Degar är något av det trevligaste man kan jobba med.



Vi stalkar dig alltså inte. Välkommen!



Per @ Söderberg & Sara

2012-01-31 @ 14:05:51
URL: http://www.soderbergsara.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0