Överkokta snabbnudlar

Jag har precis ätit upp min middag, lins- och quorngryta. Den blev riktigt god, med en massa soja och snabbnudlar. Det äter jag förresten alldeles för sällan, nudlar alltså.
Jag minns när jag hade en nudelperiod någon gång på gymnasiet. Då kokte jag alltid nudlarna i hälften mjölk, hälften vatten. Lääänge, tills spadet blev trögflytande och nudlarna var alldeles slemmiga. Sen en klick smör i det.

Ååh, vad gott det var ändå. Jag åt det ofta har jag för mig. Hej näringsbrist!



Kommentarer
Postat av: Pyrola

ÖöÖörk, i mjölk alltså? Hua... Jag brukade äta en näve glasnudlar och 5 st såna cocktailsojakorvar nästan varje dag på gymnasiet typ. Nu är linsgryta och ris min OCD-mat. och fil. Linsgryta med paprika rules! Tips: Champinjoner. YUM

2011-11-02 @ 20:36:45
URL: http://denriktigapyrola.blogg.se/
Postat av: Alexandra - kärlek på tallrik

Du, det låter inte som det godaste jag någonsin hört talas om måste jag säga - och jag är inte kräsen! Men koka dem i mjölk? Så de blir slemmiga? Nej hu!

2011-11-03 @ 01:05:24
URL: http://karlekpatallrik.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0