Kakor hela helgen



Här har vi haft kalashelg minsann. Clara, min sambo, fyllde 22 igår. Så då hade vi kalas med hennes kompisar, och idag hade vi picknick i parken med hennes familj och så.
Clara bakade kladdkaka och marängtårta igår, och dessutom fick hon en chokladtårta av sina kompisar. Idag bakade hon vaniljbullar, och jag gjorde chokladpaj och lite strassburgare. Så massor av kakor har det blivit. Det gillar vi!
Jag tror att jag ska lägga upp receptet på chokladpajen här. Men det får bli imorgon.

Clara



Tips om man inte pallar baka: Köp marängbottnar, ta grädde och bär
mellan och ovanpå. Det blir verkligen jättegott!



Jag kom på att våra fönsterbräden är av sten, så jag kunde inte låta bli att försöka mig
på lite dekorationer.






Med en sönderklippt plastficka gjorde jag lite grejsimojser. Det blir lite klurigare när man
ska göra sånt här hemma. Men det går.







Vilken glans va? Fyra dagars övande på temperering har nog gett lite resultat.


Dekorationerna blåste av på vägen till parken. Men glansen var i alla fall fin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0