För små spandauer

Kom hem från praktiken nyss. Idag har jag gjort wienerdeg, kanelsnäckor, nötkongresser och mirliton (nej, jag visste inte heller att det fanns kakor som hette så). Jag har börjat komma in i arbetet mer, förstår de dagliga rutinerna och känner mig mer bekväm. I början är man så osäker och måste fråga om varenda liten grej, och det är så jobbigt. Fast jag råkar fortfarande kavla ut wienerdegen en halv millimeter för tunn, varenda gång. Kavlingsmaskinen hoppar gärna till och ställer om sig lite, så det är inte heeelt mitt fel, men jag borde ha lärt mig det nu. Så alla mina spandauer blir för små...

Nu har jag ätit lunch. Ska lägga mig och sova en timme eller två, sen tänkte jag sticka till gymmet om jag har ork till det.

Kommentarer
Postat av: Mia

hej, jag undrar om du har nåt recept att dela ut på dessa mirliton?

jag har sökt och googlat men inte riktigt hittat rätt.

fann din blogg via google och tänkte fråga =)



mvh



Mia

2012-02-21 @ 19:08:19
URL: http://zeppomia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0