Babbel om löpning


Min första lediga måndag började med en liten joggingtur.
Jag har knappt sprungit alls sedan mina benhinnor gav upp. Nu har jag köpt svindyra bra skor, och ska ge det ett sista försök. Så det blir korta rundor högst en gång i veckan, till att börja med. Bara på mjukt underlag, aldrig asfalt. Tåhävningar och hälgång, duscha smalbenen varmt/kallt. Åh vad jag vill att det ska funka!

Dagens 2 km fick mig att sakna det ännu mer. Jag älskar att springa, och det var kallt, halvmörkt och lite lite snö. Min väldigt improviserade klädsel var förvånansvärt lagom. Minst tusen lager, och munskyddet var för jäkla bra!

Har ni tips på vad man mer kan göra åt benhinneinflammation, så skriiiv! Jag är desperat, jag gör vad som helst.





För övrigt har jag fått dåliga nyheter från Stockholm. Det gick inte så bra med skådebrödet. Det rasade, och göteborgs bidrag var, enligt ryktena, sjukt snyggt. Inte bra, inte bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0