Det var väl ett himla tjat om hantverk...

Jag blev ertappad med att använda bräckaren! (Maskinen som delar degar i jämnstora (nåja...) bitar).
En MASKIN! Är det verkligen hantverk då?!



Tänk om jag är en industribagare utan att veta om det! Huuu!

För om man är true så ska man knåda degen för hand, dela den med bara händerna, jäsa den i sin famn, snitta med naglarna och baka av över öppen eld. I skogen.
Fast helst ska man inte ens röra degen, utan bara ge den så mycket kärlek och omtanke att den blir till bröd alldeles av sig själv! Då är man en riktigt true bagare.

Det är viktigt. När jag var 16 skulle man vara true metal och bara lyssna på det hårdaste hårda, annars var man en töntig wannabe.

Ursäkta mig, jag har bara läst lite för mycket flummiga älska-bröddegar-och-allt-som-är-naturligt-bloggar...

Kommentarer
Postat av: Sebastien Boudet

Det är en franskt maskin du dela din deg med... Då är det ok för mig!

Svar: Haha, 1-0 till dig Sebastien!
merasocker.blogg.se

2012-11-01 @ 22:46:45
URL: http://www.brodpassion.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0