En månad i skolan

Camilla undrade hur jag trivs i skolan.
Svaret är att jag trivs alldeles förträffligt bra! Det har snart gått en månad sedan vi började, men tiden har verkligen gått jättefort. Vi har gjort småkakor, mjuka kakor, maränger, moussetårtor och nu har vi kommit in i den stora chokladkursen. Det känns som att det roligaste börjar nu. Jag älskar att skulptera och hålla på med pilliga grejer. Idag gjorde vi spansk choklad, som blir ungefär som lera att jobba med, och jag längtar till torsdag när vi får börja på riktigt med den!
Spansk choklad
Klassen trivs jag också jättebra med. Alla är från olika platser i Sverige, med en massa roliga dialekter. Det enda som är jobbigt är ju såklart bristen på tid. Jag är inte van vid sånt här tempo i mitt liv. Nu är det fullt upp från morgon till kväll, och särskilt pendlingen känns tung ibland. När jag kommer hem är det äta, duscha, diska, städa, fixa matlådor och tvätta som gäller, tills jag ska lägga mig. Jag är van vid att ha tid att göra ingenting, att sitta och slappa och fundera på allt som händer. Men nu är det fullt ös hela tiden, och jag får vänja mig helt enkelt.
Träningen prioriterar jag ju inte nu heller. Den blir lite undanskuffad av skolan, och jag får lite abstinens. Men idag blev det äntligen ett gympass, och jag vill gärna att det ska bli två gånger i veckan framöver.



Hur som helst så trivs jag sjukt bra i skolan, och har jätteroligt nästan hela tiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0