Nu åker vi till chokladfestivalen. Kom dit och rösta!

Sista dagen innan vi åker. Fullt upp med att packa allt och fixa det sista. Jag ska gå upp halv tre inatt, åka till skolan och sätta mig i bussen mot Stockholm. Missa inte att gå till chokladfestivalen nu! Fredag, lördag och söndag, på Nordiska muséet. Det händer en massa saker; Årets konditor, chokladprovningar, föreläsningar och massor av praliner. Och så chokladskulpturtävlingen förstås, där vi tävlar. 






Halvt kaos i klassrummet.





Jag och Didrik pusslade ihop en jättefin låda att packa i.






Lite nervöst, men det gick bra. Frågan är hur den klarar bussresan...




Andra tävlingsbidraget. Ni kanske ser vad det är? Men jag lovar att visa foton när jag kommer tillbaks, på alla bidrag, färdigbyggda och uppställda.




En nerpackad chokladskulptur.






Och så ultrasnabb uppkubbning, avbakning och packning av uppåt tusen kakor.

Önska mig lycka till med tävlingen nu! Jag kommer hem på söndag, då bloggar jag igen.

Kommentarer
Postat av: E M M E L L Y

Hejsan hoppsan!



Ber om ursäkt ifall du tycker att sådana kommentarer är skitjobbiga, men många tycker det är kul, så skriver det ändå ... DAGENS COOLING (ja, som dagens blogg) pågår hos mig så anmäl dig gärna och ta chansen att synas inför massor av nya människor! Aldrig fel med nya läsare, right ...? =)



http://emmellys.blogg.se/2011/october/vill-du-bli-1.html#comment



Struntar du i det kanske du går miste om något som du annars skulle vunnit ...? Ditt val!



I vilket fall, ha det fint! ;)

2011-10-16 @ 12:13:10
URL: http://emmellys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0