Chokladskulpturer



Vi kom ju igång med chokladskulpturerna den här veckan. Först ska vi göra varsin egen, och sedan ska vi börja jobba i grupper, fyra och fyra, med bidragen till skulpturtävlingen på chokladfestivalen i Stockholm.



Vi tjuvstartade lite i våran grupp, mest för att vi inte kan låta bli. Jag vill bara bli klar med min egna skulptur, så att vi får börja på riktigt med det här, som ni säkert ser precis vad det ska bli.




I början av veckan fick vi gjuta skalen som blir stommen i skulpturen. I torsdags byggde jag på dem med spansk choklad. Till höger har jag modellerat fram något som ska bli ett ansikte.



I slutet av dagen hade jag kommit så här långt. Det tar tid, och jag är långsam. Men det är så roooligt, och nu känns det som när jag gick Bild och form på gymnasiet, och man fick sitta med penslar och pennor, lera och gips hela dagarna. Det är grymt!



I fredags satt jag också hela dagen med mina tre ansikten, och stannade till och med en timme extra. En liten bit till kom jag i alla fall, så nu ska jag snart bara sätta ihop allt. På tisdag kan jag fortsätta, och då blir det säkert fler bilder till bloggen.


Kommentarer
Postat av: Josefin

Gud va roligt det ser ut att vara. Lite avundsjuk är jag allt. Lycka till med allt.

2011-09-03 @ 20:32:02
Postat av: Molly

sv: jajamän. du kan använda enbart quinoa :)



antingen kokar du quinoan som du gör när du ska ha den till t ex en gryta (dvs. enligt anvisning på förpackning) eller så köper du quinoaflingor (finns på hälsokost el. i risentas lösviktsmüsli i affären) och kokar gröt på de som du gör om du använder havregryn :)



lycka till och ha en bra dag! :)

2011-09-04 @ 08:44:18
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Helena

Tack för besöket hos mig!

Sylten blir lite syrlig, men jag älskar den i min filmjölk med corn flakes på morgonen. Tror absolut att den går att använda i syltgrottor eller rulltårta också.

2011-09-04 @ 22:31:00
URL: http://helenassota.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0