Gula praliner

Nu har vi börjat planera ordentligt inför Chokladfestivalen i oktober. Vi ska inte bara tävla i skulpturtävlingen, utan också ha en egen monter där vi säljer praliner och andra chokladiga saker. Så vi bestämde hur montern skulle se ut, och alla olika pralinsorter vi måste göra. Pralinerna började vi med idag också.


Jag gjorde apelsinsocker, som ligger och torkar nu över natten.


Och så gjorde jag en saffrans-ganache, som blev löjligt god. Det var mycket som blev gott idag.




Ganachen spritsade jag i vita skal, och nu får de stå till på torsdag när jag ska göra klart dem, doppa i choklad och rulla i apelsinsockret.



Pralintillverkningen är i full gång alltså.

Kommentarer
Postat av: Alexandra - kärlek på tallrik

Alltså oj, de pralinerna låter som det bästa som någonsin gjorts typ! Vit choklad och saffransganache? MUMS =D

2011-09-20 @ 22:23:07
URL: http://daedalsmat.sajto.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0