Gesällprovet i konditori - en himla massa bilder

Så kom den stora dagen, och oj vad den kom! Alla dukade upp varsitt bord igen. Den här gången med konditorigrejer istället för bageri. Det var så stressigt att jag inte hann tänka alls, och visst är det saker jag hade velat ändra på, fixa till och göra annorlunda. Men nu är det i alla fall över, och jag är glad att jag har gjort det.






Först bilderna av mitt bord.

Maränger, sockerkakor och anslag. Fem sorters bitar, fem sorters bakelser, två sorters tårtor och så specialarbetet.













































Fler gesällbilder
Julias.



Julias.












Emils.



Alla höll andan när Patrik satte upp sin krokan.



Men det gick bra. Patriks specialarbete alltså.



Saras.



Robert.


Roberts specialarbete i choklad.



Sista fixet.



Och jag blev färdig till slut.



Elins.



Moas bord.



Moas tårta.



Domarna tittade på borden och frågade lite och sådära.



Sen fick vi gå och städa, och säga hej till alla släktingar och pojkvänner och kompisar.


Sen kom vi tillbaks, ställde oss på led och fick veta att alla blev godkända. Phew!



Och Moa blev årets gesäll, för hon var grym. Baaaag!

Kommentarer
Postat av: Marja

Vilket jobb! Fina bilder!!



http://bakasockerfritt.blogg.se/

2012-06-13 @ 15:37:45
URL: http://bakasockerfritt.blogg.se/
Postat av: Lisabeth

Åhh ni är så duktiga. Så himla fint!! Jättefint du hade gjort. Förstår att det är skönt att vara klar nu och jag förstår att ni alla höll andan när Patrik satte ihop sitt arbete, men vad fint det var.

2012-06-13 @ 18:24:00
URL: http://lisabeth.se
Postat av: Minna Nilsson

Alltså, du måste ju verkligen förklara för mig hur man får marängerna till att hålla formen sådär bra. Mina blir alltid liiite för mjuka och sjunker alltid ihop eller flyter ut - hur hård smeten än är när jag sätter in dom!

2012-06-14 @ 16:24:42
URL: http://365recept.synvinklar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0