Gesällprovet i bilder

Första delen, alltså bageridelen, är färdig och godkänd. Hela klassen klarade det!




Dagen blev jättelång och jättenervös. Och jättestressig, åtminstone för mig. Det var de himla sockerbullarna som tog en massa tid. Annars skulle vi bara ta ut allt ur frysarna, pensla vete och wiener med aprikotering (det som gör att allt glänser som om det var av plast), lägga på florsocker, fondant och frukt. Och så duka upp allt förstås. Jag var sist färdig, och det känns som om jag inte lyfte blicken från bordet en enda gång under dagen.

När allt var klart gick domarna runt och frågade lite om det vi hade dukat upp, och när vi gick och städade bageriet tittade de igenom allt igen, och gick, till min stora förfäran, lös med våg och kniv för att kolla inkråm och småkaksvikt.

Efteråt blev det i alla fall äntligen mat, och fruktsallad gjord på all överbliven lyxfrukt efter dekoreringen. Och vid sjutiden kom jag hem. Nu blir det en dags vila innan nästa omgång (och jag känner mig redan som om jag varit uppe fem dagar i sträck och sen blivit körd i tvättmaskin).


Först alla foton på mitt bord:



























Och så lite fler blandade bilder:



























Kommentarer
Postat av: Alexandra - kärlek på tallrik

WOW! Gud vad duktig du är - och de andra såklart- vilket jobb!! Kul att ni klarade det allesammans, GRATTIS :D

2012-05-25 @ 17:29:50
URL: http://karlekpatallrik.wordpress.com
Postat av: Magdalena

Ser ju jättefint och gott ut =) Skönt att ha det överstökat? Jag har precis sökt till Yh i göteborg och fått veta att jag gått vidare till antagningsprovet.. vi får se hur det går =)

2012-06-10 @ 10:09:02
URL: http://magdalenalarsson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0