Nu börjar gesällen

Tiden har gått alldeles för fort, och jag har knappt hunnit skriva här.

Gesällen börjar IMORGON! Herreguuud. Just nu är det inte alls kul, bara oro och... skräck. De tre senaste dagarna i skolan gick jag hemifrån vid fem på morgonen och kom hem igen sju på kvällen, för att hinna öva på så mycket som möjligt. Och i torsdags hade jag en sån där dag när ingenting går som man vill. Jag misslyckades med att temperera choklad och kände mig allmänt sämst i världen. Jag fick verkligen inte gjort någonting, och nu har man inte råd att slösa bort dagar sådär.

Det går upp och ner. Ibland vill jag lägga mig och gråta för att jag är säker på att allt kommer bli fult, och ibland känns det helt okej. Vissa saker kommer inte bli alls som jag vill, men det går bra ändå.

Men imorgon är vi igång. Vi börjar med bageridelen, som håller på i två veckor. Lördagen efter ska vi duka upp allt på egna bord, för att domarna ska titta på det, bedöma och sätta betyg. Efter det börjar konditoridelen, som jag är mest nervös för.

Allt jag ska göra de första två veckorna. Jag måste bli klar tidigare, för då får jag börja på konditoridelen. Och där behöver jag verkligen extra tid.



Schemat för morgondagen är färdigt. Så nu kör vi!

Kommentarer
Postat av: ♥ Lisabeth

Stort LYCKA TILL!!!

2012-05-07 @ 04:38:36
URL: http://lisabeth.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0